Tegenwoordig is een website voor je onderneming of organisatie geen keuze meer. Het is een absolute noodzaak – je moét er één hebben wil je anno 2020 een professionele indruk maken. Hieronder leggen we je in detail uit waarom je maar beter kunt investeren in een, naast interessante en gebruiksvriendelijke, ook esthetische website.

Een goede indruk

Een bedrijfswebsite is dé ideale manier om een goede en professionele indruk na te laten bij bezoekers en potentiële klanten. Tegenwoordig neemt zo goed als iedereen eerst een kijkje op de website van een bedrijf vooraleer contact op te nemen. Wanneer je als website of organisatie niet over een website beschikt, is de kans dus sterk aanwezig dat potentiële klanten jouw bedrijf overslaan en een kijkje nemen bij de concurrentie. Bovendien wordt de betrouwbaarheid van een bedrijf dat over een website beschikt meestal veel hoger ingeschat dan een bedrijf zonder zo’n exemplaar. Kortom: jouw onderneming moet over een website beschikken om klanten te werven en de concurrentie aan te kunnen gaan met andere bedrijven.

Informatie voor klanten

Naast een goede indruk is een website ook de meest geschikte manier om potentiële klanten te informeren. Deze informatie kan gaan over uiteenlopende onderwerpen, zoals:

  • De werking van je bedrijf;
  • Het bestuur van je bedrijf;
  • De waarden en normen van je bedrijf;
  • Het productgamma van je bedrijf;
  • De diensten die je bedrijf biedt;
  • Contactinformatie van je bedrijf;
  • Locatie van je bedrijf;
  • Openstaande vacatures;
  • etc.

Een website kent dus geen limieten op het vlak van informatie. Met het oog op gebruiksvriendelijkheid en overzicht, beslis je zelf welke informatie je publiceert.

Betere bereikbaarheid

Contactinformatie zoals e-mailadres, telefoonnumer en locatie kun je prima bekendmaken via de website van je onderneming. Wie geïnteresseerd is in de producten of diensten van jouw onderneming, en daarom jouw onderneming opzoekt, zal meteen weten hoe hij of zij jouw bedrijf kan contacteren. Dit verlaagt de drempel om contact op te nemen aanzienlijk. Het gevolg is een gunstige impact op je klantenbestand!

Benader een nieuw publiek

Ten slotte kun je aan de hand van een website je bestaande doelpubliek uitbreiden of een nieuw publiek benaderen. Denk bijvoorbeeld aan een internetbank: deze opereren uitsluitend online en zijn vooral populair onder jongeren en jongvolwassenen. Een website opent dus de weg naar enkele nieuwe opportuniteiten. Je kunt een nieuw marketingplan toepassen en op die manier je klantenbestand uitbreiden.